Hey Fotograaf Academie

Val je telkens terug in cliché Instagram teksten en voelt Instagrammen als tijdverspilling?

Jij weet wat je wilt:
- Je doelgroep bereiken
- Ze opwarmen voor je aanbod
- Verkopen aan je doelgroep

Maar het lukt je niet. Je bent klaar met de clichés en het afkijken bij collega's.
Je wilt een eigen, creatieve marketingstrategie waarmee je wél je doelgroep aanspreekt en shoots verkoopt.

Dit is de Hey Fotograaf academie.
De plek waar dit doel voor jou werkelijkheid wordt.

Ben jij er klaar voor om...

  • Te leren waar de inhoud van jouw eigen teksten over gaat en hoe je met deze woorden zichtbaar bent op Instagram?
  • Te leren hoe je vanuit jouw visie, persoonlijkheid en creativiteit een aanbod in de markt zet waarvan je weet dat jouw doelgroep erin wil investeren?
  • Je creatieve visie als fotograaf om te zetten naar strategische, concrete stappen die jouw bedrijf doen groeien naar een duidelijke positionering, meer klanten en meer omzet?
  • Jouw plek in de markt in te nemen? Na het volgen van de academie heb je een complete positionering staan die uniek is en aansluit bij jou.
  • De juiste volgers en klanten aan te trekken en de mensen die geen match zijn af te stoten door jouw marketing teksten?

De inhoud in het kort...

- Je krijgt na aankoop direct toegang tot de leeromgeving met alles wat je nodig hebt om jouw creatieve visie als fotograaf tot uiting te brengen in authentieke, niet cliché teksten

- Concrete content opdrachten zodat je meteen jouw Instagram feed gaat vullen

- Bijlagen die jou inspireren, een stok achter de deur zijn en helpen om van de theorie de stap naar de praktijk te zetten

- Facebook community met andere fotografen die de academie volgen

Hoe jij je nu voelt bij Instagram marketing

Je opent na je weekend Instagram en ziet dat je collega fotografen met van alles en nog wat bezig zijn. En je denkt: “Shit, ik moet ook nog een foto plaatsen vandaag. Maar moet ik eigenlijk niet een reel plaatsen?” En ondertussen heb je geen idee welke tekst je gaat neerzetten bij je foto.

Je voelt je meteen onrustig en onzeker. Want je weet dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn. Maar het voelt als moeten en je creativiteit en plezier zijn ver te zoeken.

Je vindt het moeilijk om met jouw teksten je doelgroep aan te spreken en klanten te krijgen. Je twijfelt er geen seconde aan dat je hiervoor bij Hey Fotograaf aan het juiste adres bent.

En misschien denk je wel: “Het gaat prima. Ik heb klanten en het loopt allemaal wel.” Maar voel je ergens dat je er meer uit wil halen en dat je meer wil doen dan foto’s maken. De verbinding met je doelgroep en een community van fans creëren op Instagram vind jij belangrijk.

Hoe het voor jou kan zijn wanneer je de Hey Fotograaf Academie hebt gedaan.

Je stapt je week in met rust omdat je weet waarover je gaat posten. Je hebt al content klaarstaan, of je weet wanneer je het gaat maken. Je kan niet wachten om het allemaal te delen, omdat je zo enthousiast bent over jouw eigen content. Je teksten kloppen bij jou en je weet dat je met je teksten je doelgroep aanspreekt. Op werkdagen heb je interactie met je doelgroep -en in het weekend natuurlijk pauze als jij dat wilt :)- en bent zichtbaar op Instagram op een manier die jouw volgers enthousiast maakt over jou, jouw bedrijf én jouw aanbod.

De likes en volgers zijn leuk. Maar daar draait Instagram allang niet meer om voor jou. Je wilt voelen dat jouw creatieve visie als fotograaf super duidelijk overkomt, zodat je de juiste klanten aantrekt. Zodat je voor je klanten foto’s kunt maken die hun herinneringen tastbaar maken. Jouw Instagram kanaal is niet alleen meer jouw portfolio: het is een manier om te verbinden met je doelgroep en je bouwt aan een community van fans van jouw bedrijf. Dit doe je vol zelfvertrouwen.

Hey Fotograaf Academie

Content opdrachten

Wanneer je de academie doet, ga je heel veel leren en groeien. Maar om dat te kunnen doen is er tijd nodig. Daarom raad ik je aan om de modules over 4 tot 6 maanden te verdelen. Hierin krijg je bij iedere module meerdere actiepunten en contentopdrachten. Deze schrijfopdrachten zorgen ervoor dat je meteen je Instagram vult met nieuwe content en dat je dus zelf niet de ideeën hoeft te bedenken.

Online leeromgeving

Je krijgt na je aankoop direct toegang tot de online leeromgeving. Leren op jouw tijd zonder vast te zitten aan vaste momenten. Zodat je hier het meest uit gaat halen en niet in 1x overspoeld wordt met informatie. De academie bestaat uit 8 modules -eventueel worden hier later nog extra modules aan toegevoegd- van ieder gemiddeld 6 lessen van 2 tot 18 minuten.

De onderwerpen:
1. Creativiteit als basis
2. Positioneer jezelf in de markt
3. Jij blij, je klant blij
4. Een aanbod dat bij jou past
5. Creatieve, authentieke content maken
6. Lanceren & verkopen
7. Een strategie die bij jou past
8. Neem afscheid van de haat-liefdeverhouding met Instagram

Inspirerende bijlagen

In de leeromgeving vind je bijlagen die je jou inspireren, een stok achter de deur zijn en helpen om van de theorie de stap naar de praktijk te zetten.

Bijvoorbeeld door een voorbeeld planning voor een lancering op Instagram, reflectievragen die je helpen om vanuit zelfvertrouwen keuzes te maken als ondernemer en inspiratie sheets.

Jouw collega's over de Hey Fotograaf Academie:

Ik worstelde voor de academie met hoe ik teksten moest schrijven voor zowel op Instagram als mijn website en ik wist niet hoe ik mijn doelgroep aanspreek + en hoe ik vanuit mijzelf online zichtbaar kan zijn. Ik had ook geen idee wat ik nou precies wilde vastleggen en waar mijn focus op lag. Na het volgen van de academie heb ik m’n website helemaal omgegooid met mijn nieuwe missie en visie en ik heb veel meer interactie op Instagram en weet beter hoe ik mijn teksten voor mijn posts moet schrijven. Daarbij durf ik nu mijn gezicht te laten zien op Instagram.

Ik vond het super fijn om hieraan mee te kunnen doen en mijn eigen groei te zien. Ik vind jouw persoonlijkheid en energie zo fijn en je bent echt een geweldig persoon met zoveel ideeën en creativiteit. Dat werkt heerlijk aanstekelijk. Dank je wel dat je mij gebracht hebt tot waar ik nu sta en ik weet zeker dat dit pas het begin is en dat ik alleen nog maar meer kan gaan groeien.

Hey Fotograaf Academie Recensie Bianca van der Aalst Fotografie
Hey Fotograaf Academie recensie Anneloes Bosscher

Ik communiceerde eigenlijk niks naar klanten. Ik vertelde alleen iets over mijzelf, maar had niet echt een eigen aanbod, want ik deed gewoon alles wat op mijn pad kwam. Hier kwamen dus ook allerlei soorten klanten op af. In het begin vond ik alles leuk want toen was het nog nieuw, maar hoe meer shoots ik deed hoe meer ik ging merken wat ik teweeg wilde brengen met mijn foto’s. En hoe meer het ook ging wringen dat ik dit nu niet bewust deed.

Na het volgen van de academie heb ik klanten die specifiek bij mij komen vanwege mijn misse en datgene wat ik bij iemand teweeg wil brengen. Ik krijg feedback terug van klanten dat dit lukt! Eigenlijk staat nu de hele fundering van mijn bedrijf: Een heldere missie en visie, een prijsverhoging van meer dan het dubbele dan wat ik eerst vroeg en een heel nieuw en eigen aanbod.

Ik heb meer zelfvertrouwen, weer energie door het fotograferen en ideale klanten die ook nog eens meer er voor over hebben om bij mij foto’s te laten maken.
 

Ik ben de Academie gaan doen omdat ik niet wist welke tekst ik plaats bij een foto, wanneer en hoe vaak ik een bericht plaats en hoe ik posts, verhalen en reels afwissel. Nu weet ik goed hoe ik Instagram moet inzetten om mijn doelgroep te bereiken.

Ik heb mezelf leren kennen als ondernemer. Ik heb nu duidelijk voor ogen waar ik voor sta en dat gevoel is fantastisch! Ik ga hierdoor veel zelfverzekerder aan de slag en weet voor wie en welke content ik moet schrijven op Instagram. Door de academie heb ik volgeboekte minishoots, meer zelfvertrouwen en vraag ik tarieven waar ik achter sta.

Recensie Marina Smits
Recensie Hey Fotograaf Romy

Romy Brummelkamp

Door de academie heb ik eindelijk inzicht in wat ik wil dat de klant van mij weet. Wat zijn mijn belangrijke punten en hoe communiceer ik die op de juiste manier zodat de klant over mij weet wat ik wil dat de klant weet. Dat ik de klant niet hoef te overtuigen als hij of zij contact met mij opneemt, omdat die klant dan al weet waar ik voor sta en wie ik ben. En als een klant dan contact met mij opneemt dan zit dat stukje in ieder geval goed.

De investering

Je investeert 997,- exclusief btw. Je mag dit ook in 3 of 6 termijnen betalen. Selecteer hieronder welke termijn je wilt.

Alleen nu: vanaf €100,20 per maand

Eenmalige investering

1 termijn, betaald in één keer van 997 euro exclusief BTW.

3 termijnen

3 termijnen verdeeld over 3 maanden van 333 euro exclusief BTW

De investering

6 termijnen verdeeld over 6 maanden van 167 euro exclusief BTW

Gebruik de code 'academie40%lancering' bij de checkout voor jouw korting.

  1. Je creativiteit de ruimte geven
  2. Creativiteit aanwakkeren
  3. Inspiratie opdoen en authentiek zijn
  4. Jouw eigen creativiteit
  5. Creativiteit combineren met een ondernemers mindset
  6. Word een ondernemer die reflecteert
  1. Waarom fotografeer je?
  2. Je missie ontstaat
  3. Dichtbij jezelf blijven: je karakter en talenten
  4. Kernwaarden
  5. Herkenningspunten
  6. Je paraplu
  7. Je visie
  1. ‘Ik vind alles leuk’
  2. Een doelgroep kiezen die bij je past
  3. Dit wil je weten over je doelgroep
  4. Doelgroep onderzoek doen
  5. Recensies en social Proof
  1. Wat wil je geven?
  2. Jouw authentieke werkwijze
  3. Je aanbod opbouwen
  4. Tarieven en pakketten
  5. Je aanbod communiceren
  1. Storylines content methode
  2. Welke soorten content maak je?
  3. Ongoing marktonderzoek
  4. Je teksten verbeteren
  5. Content plannen en batchen
  6. Reels party
  7. Cliché teksten vermijden
  1. Het verschil tussen evergreen content en lanceren
  2. Dit mag niet ontbreken bij je lancering
  3. De planning van je lancering
  4. Urgentie creëren
  5. Verschillende soorten klanten
  1. Verkopen hoort erbij
  2. Van Instagram strategie naar omzet
  3. Jaarplanning maken voor je omzet en je Instagram strategie
  4. Welke contentvorm past bij jou?
  5. Keuzes maken: welke is de beste?
  1. De gedachten die je los mag laten
  2. Voelen dat je je plek inneemt
  3. Creativiteit en rust methode
  4. Je fundering voor het uiten van jouw creatieve visie in marketing en teksten
  5. Je creatieve visie omzetten naar strategische, concrete stappen die je bedrijf doen groeien
  6. Van creatieve visie tot marketing, tot betalende klant: mijn werkwijze in een stappenplan

Ik leer je...

  • Waar je teksten over gaan, zodat je niet langer zonder inspiratie zit.
  • Hoe je je doelgroep aanspreekt in je teksten en waar je op moet letten bij het schrijven van je content.
  • Om een missie onder woorden te brengen die verder gaat dan ‘herinneringen vastleggen’.
  • Mijn methode om tijdloze content te maken, waarmee je zonder direct te verkopen, toch indirect je doelgroep opwarmt voor je aanbod.
  • Mijn methode om een aanbod te lanceren op Instagram: je krijgt een voorbeeldplanning en ik deel hoe ik zelf lanceringen aanpak op een manier dat het je ook echt klanten oplevert.

De academie is voor jou bedoeld als…

De academie is niet voor jou bedoeld als…

Begin 2023 lanceer ik de Academie. Wil je als eerste informatie ontvangen en toegang krijgen tot een deelname? Meld je hieronder aan en ik houd je op de hoogte!

Wachtlijst Academie

Veelgestelde vragen

De academie is voor fotografen die op dit moment een drempel voelen bij het zichtbaar zijn op Instagram, omdat ze niet weten hoe ze hun creatieve visie tot uiting brengen in hun teksten en content. Hierin maakt het niet uit of je beginnend bent of niet: je wilt jezelf herkennen in jouw eigen content, je onderscheiden van andere fotografen en ideale klanten aantrekken doordat je ze aanspreekt in jouw content en teksten.

Je houdt minstens een jaar lang toegang tot de academie, of langer. Alle bijlagen, worksheets en checklists kun je zelf downloaden uit de online omgeving.

Mijn doel met de academie is om zoveel mogelijk fotografen de eerste stappen te laten zetten om hun creatieve visie te uiten in marketing en teksten. 1-op-1 begeleiding valt in een andere prijsklasse, omdat dit voor jou op maat gemaakt is en ik jou dus persoonlijk help en tijd investeer in jouw groei en doelen.

De mogelijkheden voor 1-op-1 begeleiding vind je hier.

Wel krijg je toegang tot een Facebook community waar je kunt sparren met gelijkgestemden.

De academie bestaat uit 8 modules -eventueel worden hier later nog extra modules aan toegevoegd- van ieder gemiddeld 6 lessen van 2 tot 18 minuten. Aan de hand van de video’s maak je opdrachten waar je gemiddeld een tot twee dagdelen totaal mee bezig bent. Totaal dus circa 1 tot 2 uur per week als je de modules verdeelt over 4 tot 6 maanden.

Ook maak je tijdens de academie meteen content. Het delen en schrijven hiervan kost gemiddeld 15 tot 30 minuten.

Je krijgt toegang tot een Facebook community waarin je kunt sparren met andere cursisten. Let op: vanwege mijn zwangerschapsverlof zal ik hier zelf niet actief zijn. Je krijgt dus geen 1 op 1 begeleiding bij de academie.

Wie ben ik en waarom ben ik de juiste persoon om jou hiermee te helpen?

Hey Fotograaf! Mijn naam is Claudia Klokkenburg-Verloop.

Ik help fotografen van cliché teksten teksten + een marketing strategie waarmee je wél tot je doelgroep spreekt en shoots verkoopt.

Ik ben 27 jaar en woon samen met mijn lieve man in een jaren ’30 woning in Dordrecht. In maart 2023 kregen we een tweeling: twee meisjes!

Wat mij anders maakt dan een andere marketing of Instagram coach of tekstschrijver? Ik ben zelf sinds 2017 fotograaf en heb een prachtig bedrijf waar mijn creatieve visie helemaal tot uiting komt. Mijn volgers en klanten weten precies wat ze van me kunnen verwachten en weten me te vinden voor mijn aanbod. Omdat ik zelf fotograaf ben, kan ik jou veel beter helpen. Ik ken iedere term, iedere struggle en we hebben hierin veel overeenkomsten.

Daarnaast ben ik afgestuurd als schrijvende journalist. Ik heb stage gelopen bij Flow Magazine en Visie magazine en tijdens mijn studie heb ik alles geleerd over hoe je teksten schrijft. Tekstschrijven, marketing en fotografie zijn mijn drie grootste talenten als ondernemer.

Wil jij zelfverzekerd Instagram stories maken om connectie te krijgen met jouw ideale klant? Koop hier de cursus!

Gratis online workshop

Bye bye clichés!
In deze online workshop leer je hoe je afscheid neemt van je cliché teksten en ga je zelf meteen aan de slag met schrijven van sterke teksten die je interactie en leads (potentiële klanten) opleveren.