Into Insta Stories Course
Wil jij door Instagram stories connectie maken met je volgers zodat je jouw ideale klanten enthousiast maakt voor jouw bedrijf en diensten?
Maar ervaar je dat…
- Je geen idee hebt wat je moet posten in stories?
- Instagram stories maken veel tijd kost zonder dat je resultaat ziet?
- De drempel enorm hoog is om Instagram stories te maken?
- Je onzeker wordt als je weinig respons krijgt op stories?
- Je twijfelt over wat je wel en niet moet delen?
- Je vooral doet wat je andere fotografen ziet doen?
Als je deze vragen met ja beantwoordt, is de Into Insta Stories Course iets voor jou!
Wil jij…
- Door stories jouw ideale klanten enthousiast maken voor jouw bedrijf en diensten?
- De drempel verlagen voor jouw volgers om klant te worden bij jou?
- Vol inspiratie zijn om stories te maken?
- Rust en zelfvertrouwen voelen als je stories maakt?
- Creatieve stories maken die zorgen voor interactie en connectie met jouw volgers?
Waarom je Instagram stories zou moeten maken?
Instagram lanceerde stories in augustus 2016 en ondertussen zijn ze niet meer weg te denken. Miljoenen gebruikers van Instagram maken iedere dag stories. Instagram biedt in stories de mogelijkheid om een groter en uitgebreider verhaal te delen dan dat mogelijk is in Instagram posts. Stories zijn meer in het moment, want ze verdwijnen na 24 uur en ze zijn gemaakt voor interactie.
Wat is de Into Insta Stories Course?
Het is een online cursus met video modules en bijbehorende opdrachten. Je ontdekt in kleine stapjes op welke manier je stories strategisch in kunt zetten op een manier die bij jou past. In de cursus leer je hoe de klantreis verloopt vanaf het eerste moment van interactie, tot aan hoe je door middel van soft selling je volgers enthousiast maakt voor jouw aanbod. Je krijgt diverse opdrachten om zelf mee aan de slag te gaan, zodat je de informatie ook meteen kunt toepassen in de praktijk.
De inhoud van de cursus:
Module 1 - Waarom maak je stories?
In deze module neem ik je mee in de waarom achter het maken van stories. Omdat die waarom ervoor gaat zorgen dat jij de kracht van stories gaat inzien én dat je gemotiveerd bent om stories te maken.
Module 2 - De inhoud van Instagram stories
Als je weet waarom je stories maakt, is de volgende stap om te leren waar je stories over moeten gaan. Je leert welke verschillende soorten stories je kunt maken over welke onderwerpen jouw stories gaan.
Module 3 - Storytelling
Je leert in deze module het storytelling stappenplan waarmee je de aandacht van jouw kijkers vasthoudt en op de juiste manier een verhaal overbrengt in stories.
Module 4 - De kracht van interactie
Interactie op Instagram is niet alleen leuk, maar ook super belangrijk als je wil dat je volgers klanten worden. Daarom leer je in deze module hoe je interactie kunt uitlokken, maar ook wat de redenen zijn waarom je op dit moment geen interactie krijgt.
Module 5 - Let's do this!
Learn the rules like a pro, break them like an artist. Je hebt na het volgen van de vorige modules een volledig kennispakket op zak om aan de slag te gaan met stories. Maar nu? In deze module leer ik je hoe je ook echt stories kunt gaan maken en hoe je dit vooral op jouw eigen manier kunt doen.
BONUS! Ideeën lijst voor stories
Deze lijst met ideeën kun je gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw eigen stories. Het geeft je een klein zetje om in te komen en is een stok achter de deur als je even zonder inspiratie zit. De lijst bevat circa 25 ideeën.
Stories maken vanuit je creativiteit
Voorop staat in de cursus dat jij stories maakt vanuit rust, zelfvertrouwen en creativiteit. Want iedere fotograaf is anders en je mag dus ontdekken wat er bij jou past, zonder druk te voelen of je creativiteit kwijt te raken. De passie die jij voelt voor fotografie, kan je ook voelen voor het maken van stories.
Ben jij er klaar voor om vanuit zelfverzekerdheid Instagram stories te gaan maken, op een manier die ervoor zorgt dat jouw ideale klanten enthousiast worden over jouw bedrijf en diensten? Dan is deze cursus voor jou!
Dit is wat anderen van de cursus vinden:
Britta LaHaye
Ik had al een tijdje terug een online cursus gevolgd over praatstories maken. Maar er miste toch duidelijk iets, want ik ging helemaal niet over tot actie. Ik wist dat het ‘zo hoorde’ en toch durfde ik het niet. De eerste module van Claudia’s Into Insta Stories Course heeft me daar echt enorm hard bij geholpen. Claudia legt je heel duidelijk uit wat de meerwaarde is van stories en waarom dit doen echt een verschil maakt voor je volgers & potentiële klanten. Tegenwoordig maak ik regelmatig praatstories. Eens je het een paar keer hebt gedaan, raak je meer en meer over het oncomfortabel gevoel en begint het echt leuk te worden. Het stappenplan voor stories vond ik ook heel waardevol, en neem ik er regelmatig bij wanneer ik stories ga maken. De Into Insta Stories Course is echt allesomvattend. Van mindset & het doel van praatstories, tot inhoud & logische opbouw, tot oplossingen voor mogelijke issues & extra tips. Een absolute aanrader voor iedereen die op een authentieke manier wilt durven starten met praatstories maken.
Karin van Hooijdonk
Femke de Jong
Ik vond het altijd maar een gedoe om insta stories te maken en wist eigenlijk ook niet zo goed wat ik dan zou moeten posten en wat dit voor toevoeging zou zijn voor mijn bedrijf, maar met de Insta Stories Course van @Heyfotograaf weet ik nu hoe en waarom ik insta stories kan inzetten voor mijn bedrijf en ook hoe ik dit zonder al te veel moeite kan doen. Claudia geeft je hele goede voorbeelden en opdrachten waarmee ik meteen aan de slag kan gaan. Een echte aanrader dus als je insta stories nog niet goed weet te gebruiken, maar dit eigenlijk wel wilt.
Romy van Brummelkamp
Claudia brengt haar kennis zo enthousiast op je over dat je zelfs Instagram stories leuk gaat vinden. De vertaalslag tussen praktijk en theorie is zo goed gemaakt dat je na het volgen van de cursus ook echt direct aan de slag kan. Vaak zijn cursussen gebaseerd op theorie en daar blijft het bij, maar dat is dus in dit geval niet en dat is heel fijn. Dat maakt dat dit een enorme waardevolle cursus is. Vaak ‘doen we maar wat’, maar Claudia brengt duidelijk op ons over dat dat niet werkt en dat het eigenlijk heel goed te doen is om juist heel gestructureerd te werk te gaan. Ze helpt je te achterhalen waar jouw kracht ligt en wat jouw ideale doelgroep is door het stellen van de juiste vragen. Claudia neemt je aan de hand mee en laat je alle stappen en fases doorlopen, van idee tot uitwerking, van creatie tot ‘nazorg’. De cursus is een totaalpakket wat voor zowel de beginnende Instagrammer als voor de instagrammer met wat ervaring een hele waardevolle toevoeging is!
Veelgestelde vragen
Als jij voelt dat er meer te halen is in jouw stories, gaat deze cursus je helpen. Zeker als je merkt dat je eigenlijk nog niet de resultaten haalt die je zou willen.
Je hebt toegang tot de cursus zolang deze bestaat in het aanbod van Hey Fotograaf. Dat is minimaal een jaar. Je hebt dus minimaal een jaar toegang tot de cursus.
Dan mag je die altijd stellen. Je kunt me een berichtje sturen via DM op Instagram, of me mailen naar claudia@heyfotograaf.nl
Het kan ook zijn dat je samen wil sparren over andere dingen rondom Instagram of dat je graag 1-op-1 begeleiding wil krijgen. In dat geval kun je een mentorsessie boeken en krijg je 90 minuten lang mijn volledige aandacht en hulp.
Ja, er staan onder bijna alle lessen actiepunten die je kunt nemen na het volgen van die les. De ene keer is dit een vraag en de andere keer een opdracht om ook echt stories te gaan maken. Zo ga je dus meteen aan de slag met wat je hebt geleerd!
Na deze cursus kun je...
- Door middel van stories connectie maken met jouw volgers, waardoor ze enthousiast worden over jouw bedrijf en jouw aanbod.
- Zelf de inhoud van jouw stories bedenken en weet je wat je wel en niet wil delen in stories.
- Op de juiste manier je stories maken, zodat je de aandacht van de kijker pakt en mensen blijven kijken.
- Gedag zeggen tegen vergelijken met anderen. Het gaat helemaal niet meer om wat anderen doen, of het succes wat andere lijken te hebben. Je durft authentiek te zijn en je durft jouw authenticiteit in te zetten om de juiste mensen te helpen.
De cursus is voor jou bedoeld als…
- Je gelooft dat er voor jou een plekje in de markt is. Je bent bereid om je op jezelf te richten, op jouw kunnen en op jouw authenticiteit. Je wilt deze authenticiteit gaan inzetten om op te vallen in de markt.
- Je wilt stories maken door dichtbij jezelf te blijven. Je weet dat het niet werkt om anderen te kopiëren en wil dit ook niet. Je wil met plezier stories maken en daar zelfvertrouwen over voelen.
- Je fotografeert vanuit passie. Je vindt fotograferen super leuk! Maar van marketing en een Instagram strategie heb je weinig kaas gegeten. Je wilt weten hoe je stories op de juiste manier kunt inzetten.
- Je gelooft dat veel kleine stapjes samen een grote stap vormen.
De cursus is niet voor jou bedoeld als…
- Je niet uit je comfortzone durft te stappen. Je gaat in kleine stapjes, maar je gaat wel nieuwe dingen proberen.
- Je geen tijd en energie wil investeren in Instagram. Het kost tijd om de content te bedenken en te maken.
- Je op zoek bent naar een quick fix om het algoritme van Instagram te verslaan.
- Je alleen maar meer nieuwe volgers wil krijgen en denkt dat dit alle problemen oplost. Dat is niet hoe het werkt.
Wie ben ik?
Ik ben Claudia Verloop en ik geloof dat er voor iedere fotograaf een plekje is in de markt. Ik geloof namelijk dat JIJ authentiek bent, en dat niemand is zoals jij. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat jij geen moment meer twijfel of onzekerheid voelt over de content die je deelt op Instagram. Een paar leuke feitjes over mij: ik ben 24 jaar, dol op thee en lezen (en die combi) en ik laad op in de natuur. Ik stel graag moeilijke vragen en verlang naar kwetsbaarheid en oprechtheid in mezelf en in anderen. Ik ben allergisch voor onrecht en zou het liefst in één dag iedereen willen laten zien hoe mooi, waardevol en talentvol ze zijn. Dat kan helaas niet, dus ik ben klein begonnen met Hey Fotograaf. Ik wil jou helpen om 100% happy te zijn over wie je bent en wat je doet, bewust te worden van jouw authenticiteit en dit in te gaan zetten om op Instagram jouw ideale klant aan te gaan trekken op een manier die bij jou past.